9 класс (дом.зад.)

Решить тест по 7 разделу до 18.04
Задание для 9а, 9г, 9в классов на 07-08.12
1. Повторить времена Past Perfect. Видео
2. Выполнить  тест, подписать фамилию! Тест
Задание для 9б класса на 07-08.12.23
1. Повторить времена Present Perfect and Past Simple. Смотри Видео.
2. Посмотри пробный тест. Видео
3. Реши тест, обязательно подпиши фамилию, классТест
Задание для 9в класса на 05-08.12.23
1. Повторить время Past Pesfect. Смотри ВИДЕО
2. Выполнить задание письменно в тетради. Прислать на почту shenja-zloki@mail.ru. Подписать от кого.
 1) Дополните предложения, используя форму Past Perfect глаголов, приведенных ниже.

Example/Пример: to learn the poem — I went to bed after I had learnt the poem.

to have dinner, to do homework, to come , to read the book, to clean the room, to go shopping, to return from Australia, to finish work

1. I went to see my friend after..
2. I watched TV after...
3. They went home after...
4. He phoned me after...
5. She went to dance after...
6. We wrote a composition after...
7. They rebuilt the house after...
8. We went for a walk after...

2) Вставьте глаголы в Past Perfect. Переведите предложения.

I ... (to have) breakfast before I went to school.
He went to meet his friends after he ... (to do) his homework.
By 8 o’clock the rain ... (to stop).
Alice was late because she ... (to miss) the bus.
She went to the post-office after she ... (to write) the letter.
He ... (to work) at the factory before he entered the college.
He got a bad mark for his test because he ... (to make) a lot of mistakes in it.
I went to bed after I ... (to finish) reading the book.
The child ... (to fall) asleep before the parents came home.
They ... (to marry) before they bought this house.

3)Используйте Past Perfect предложенных глаголов, чтобы дополнить предложения.

to leave,  to go,  to die,  to see,  to live,  to fly

I didn’t read the text in class because I …  my book at home.
The children didn’t want to go to the cinema because they ... already ... the film.
Kate wasn’t at home last week because she ... to visit her uncle.
Linda never knew her father because he ... before she was born.
I was excited when the plane took off because I... never ... before.
My grandfather was always afraid of animals because he ... never ... in the country



Задание для 9а,в классов на 03.02-07.02.
1. Перевести все слова, записать. 
Oil
Solar power
Cloning
Flood
Global warming
Wind power
Gas
GM (genetically modified) food
Hurricane
Giant tidal wave 
Disaster
Devastate 
Submerge 
Snowstorm
Earthquakes 
Pollute - pollution
Recycle - recycling
Waste
Damage 
Destroy - destruction
Improve - improvement
Survive - survival
Demonstrate - demonstration
Develop - development
Protect - protection
2. стр.63 послушать Аудио и прочитать текст. Выполнить задание №9.
3. Выполнить задания на оценку, прислать до 8.02
а) Дополни текст новыми словами:
1. ___________ is used to make petrol and plastic.
2. These days people are experimenting with _________ power from the sun and _______ as new forms of energy.
3. Many supermarkets don't sell _________
4. Global _____ is a result of changes in the enviroment caused by pollution.
5. When we go camping, we take a canister of _______ for cooking.
6. Coal and oil are types of _______ fuels.
7. The polar ice caps are melting and sea levels are rising because of _______ change.
8. When fossil fuels become scarce we will need to use ______ energy more and more. 
9. The _______ of animals is possible. a sheep was produced in this way.

b) Дополни текст словами.

с) Выбери верное слово.
Задание на следующий урок.
Обязательно сделать Тест (оценки выставлю в конце недели).    19-20 баллов (5)
                         14-18 баллов (4)
                          9-13 баллов (3)
                         меньше 9 баллов (2)

Задание на 9.11.
1. Учебник стр.22-23 работа с текстом. Слушаем Аудио, готовим чтение любого одного параграфа на оценку (когда выйдем). Текст перевести, выполнить задания: 6,7,9.
Работу с текстом и заданиями проверим в виде теста на следующий урок . Ссылка выше☝. Тест будет по страницам учебника 22-23. Готовтесь.

Задание на 8.11.
1. Учебник стр.22 перевести выражения №1, задание на отработку №3.
2. Учебник стр.22 №4 ответить письменно на вопросы с примерами. Пишите свои предложения и примеры.Выслать на оценку до 10.11 включительно. 
Работы  фотографируем (или документ), отправляем на почту shenja-zloki@mail.ru или на Viber, What's up 89823077184.
3. Перевести слова для следующего урока.



Задание для 9 классов на 15-17 сентября

1. Подготовка к входной контрольной работе:

2. Раскрыть скобки, поставив глагол в нужную форму:
3. Прочитать текст и выполнить задание:

St. Paul’s Cathedral

        St. Paul’s Cathedral is situated in the City of London. It was designed by Sir Christopher Wren (1632s 1723) who was not only an architect but also one of the best geometers of his day, a mathematician and astronomer.

        It took Wren 35 years to build the Cathedral which is the greatest of English Churches. It is considered to be a fine specimen of Renaissance architecture.

        The Cathedral is 515 ft long and 180 ft wide. Its famous dome is the largest church dome in the world after St. Peter’s in Rome.

        The Cathedral is Gothic in plan but the details are classic Renaissance. In one of the twin baroque towers there is one of the largest bells in the world, Great Paul, weighting 17, 5 tons.

        Inside there is a wonderful mixture of architectural work, paintings, mosaics and statues which are monuments to generals and admirals who are buried there and among them admiral Nelson and the Duke of Wellington (under his command the army of the allies defeated Napoleon at Waterloo in 1815).

        When Christopher Wren was 90 he was carried here once a year so that he could see his beautiful work. He himself is buried in the Cathedral. There is no monument to Christopher Wren but on his tomb in the centre of the Cathedral there is an inscription which reads: “If you seek a monument, look around”. The inscription is in Latin.

        St. Paul’s Cathedral was partly destroyed in 1941 by a direct hit from bombs. After the war it was restored.

__________________

dome – купол

        

I. The text is about …

        1) the interior of St. Paul’s Cathedral.

        2) Sir Christopher Wren.

        3) Renaissance architecture.

        4) Christopher Wren’s masterpiece.

II. Complete the sentence according to the text.

        In one of the towers of St. Paul’s Cathedral one can see …

  1. one of the largest bells in the world.
  2. the monument to Christopher Wren.
  3. the tombs of Nelson and Wellington.
  4. the largest church dome in the world.

III. Choose the right sentence.

  1. St. Paul’s Cathedral was designed by Sir Christopher Wren who was not only an architect but also one of the best writers of his day.
  2. The dome of St. Paul’s Cathedral is the largest church dome in the world after St. Peter’s.
  3. The Cathedral is Gothic in plan but the details are baroque and classic Renaissance.
  4. Christopher Wren is buried in St. Paul’s Cathedral, where there is a beautiful monument to him with an inscription in Latin.

IV. What explain the inscription: “IF you seek a monument, look around”?

  1. Christopher Wren needed no monument but his beautiful work - St. Paul’s Cathedral.
  2. Christopher Wren is buried there (there is a grave of his in St. Paul’s Cathedral).
  3. There are many remarkable things in the Cathedral to look at.
  4. In the Cathedral there are many monuments to famous people.

V.  Arrange the sentences according to the text.

        1)  Christopher Wren was carried here once a year.

        2)  St. Paul’s Cathedral was restored after World War II.

        3)  It took Wren 35 years to build the Cathedral.

        4)  Great Paul weight about 17, 5 tons.

                1) 4, 3, 2, 1                2) 3, 1, 2, 4                3) 3, 4, 1, 2                4) 1, 4, 3, 2

VI. Which word is different?

                1) church                 2) cathedral                3) monastery                 4) residence


СДАТЬ В ПОНЕДЕЛЬНИК.





Задание на 26.02 для 8а,в,г
1. Повторить 1 тип условных предложений. Смотрим ВИДЕО
2. Выполнить упражнение письменно на оценку + перевести предложения. Сдать в понедельник.
3. В понедельник все таки пишем контрольную работу. Напоминаю страницы для повторения 82,83,84.

Задание на 25.02.21 для 8а,б,в 
Готовиться к контрольной работе стр.82 повторить все слова из раздела. Стр.83 правила образования будущего времени повторить + записи в тетради, повторить 1 тип условных предложений! Выполнить пробную контрольную работу на стр.84 учебника!

 Образец написания письма. 



Задание для 8б класса на 14.01

1. Готовиться к словарному диктанту.
2. Послушать аудио, выполнить задание. Аудио

3. Подготовить устное высказывание по теме Интернет. Дописать текст своим мнением и пересказать. Образец:        

I would like to speak about the new media.
Modern life is easy and fun. We have big TVs at home and we have phones with large displays. Modern technology is useful and convenient. In my opinion, Internet is the most comfortable thing. Internet was invented in the USA of 1970-s. 
Everybody knows that the Internet is a global computer network. We can shop, download many interesting films, books, read news about subject which is interesting for you, play computer games with other players, chat and send mails to your friends. You can find the information. It is very convenient for students, professionals, experts and all other people. 
As for me, I use the Internet every day. I play …
My favourite application (site, game) is …                           
  
Задание для 8а,в классов на 14.01

1. Повторить слова по теме Media. Выполнить задание в тетради. Задание
2. Работа с тестом в Учебнике стр.63. Прочитать, выполнить задание №7,8 устно (проверим в классе). №9 письменно ответить на вопросы про себя.
3. Найти в тексте слова download, ringtone, chart, annoying, achieve, invent, create, to be worth, перевести, подготовиться к словарному диктанту по этим словам и словам по теме Media.


Для тех, кто хочет исправить оценку: Сделать работу над ошибками по контрольной работе!
Задание 2.

Задание 3. Глагол в Present Perfect.
Задание 4. 
1)     David Beckham …for Manchester United and Real Madrid.

a.      played   b. have play    c. has played

2)     Are you  good at tennis? I am ..... tennis player in the world.

a.      the worst    b. bad       c. worse

3)     Do you get … pocket money?

a.      some    b. many   c. much

4)     Look! It …

a.      rains       b. is raining   c. have rained

5)     She … English twice a week.

a.      has studied   b. studying   c. studies

6)     What subjects did you …?

a.      like    b. liked   c. is liking

7)     Have you got a …size?

a.      big   b. the biggest   c. bigger

8)     I … watched the Olympics on TV.

a.      have   b. has   c. am

9)     Sir Arthur Conan Doyle … a Scottish crime writer.

a.      is   b. was   c. has been

10) …you prefer Science or Art?

a.      does   b. have   c. do 

Задание 5. 



Дом.зад. на 20.11
Ответить на вопросы:

How much pocket money do you usually get from your parents?
How much pocket money would you like to get?
Should parents give their children pocket money for any jobs in the house? And in your family? Do you get money for any jobs?
Should parents take away pocket money as a punishment? And in your family?
When did you start getting pocket money?
What was the most and the least amount of pocket money?



8а,в сделать  Карточку в документе Word, отправить сегодня 22.10. 

8б,г Сделать выданную карточку, чтобы получить оценку за четверть! Работы  фотографируем, отправляем на почту shenja-zloki@mail.ru или на Viber, What's up 89823077184. Обязательно работы подписываем! До 22.10.

8б,в,г слушаем текст на стр.26, готовим чтение и перевод на оценку. Аудио стр.26


8а класс. Задание на 19.10.

Дети, которые не писали контрольную работу по прошедшему времени (Макарова, Гончарова, Спириденко, Сафонов, Панфилова), выполнить в документе Word, отправить мне на почту до 21.10   shenja-zloki@mail.ru.
В контрольной работе нужно образовать предложение в прошедшем времени, положительное, отрицательное и вопрос. Контрольная работа Работы обязательно подписать!!
Теперь задание для всех:
Мы начинаем повторять следующее прошедшее время Past Continiuos. 
Посмотреть видео - объяснение материала. Видео Past Continious
Записать табличку в тетрадь:
Сделать задание в документе Word, отправить на почту до 21.10. Задание Работы подписать!









 



Задание на 11.09

1. Учебник с 11 - слушать, читать текст.

Запись текста

2. Учебник с 10 № 4 - подобрать верный заголовок к тексту (записать в тетрадь)

3. с 10 № 6 - соединить фразы в тетради.

4. с 11 № 7 - ответы на вопросы письменно.

5. Повторить Present Simple and Present Continuous по таблице. Записать в тетрадь глаголы, которые не употребляются в Present Continuous (смотри выше). Это такие глаголы, которые обозначают чувства, эмоции, глаголы состояния. Мы можем употребить их только в Present Simple: I am liking.  I like.


6. Сделать с. 12 № 5 (устно)
7. Домашнее задание Уч. с. 12 №6,7 письменно